Hvem er Henrik?
Henrik har en Ph.d. i innovation af forretningsmodeller inden for medier og bureauer. Hans forskning er publiceret i internationale akademiske tidsskrifter samt i fagmedier i ind- og udland. Du kan læse Henriks Ph.d. her
Derudover står Henrik bag forskningsprojekterne Vinderbureauernes DNA, Den succesfulde turnaround, Hvordan ser fremtidens forretningsmodeller ud for de danske bureauer?, Hvordan kommer du som annoncør bedst gennem coronakrisen?, Hvem køber og sælger bureauer i Danmark? samt Iværksættere er afgørende for væksten i den danske bureaubranche!

Hvem er Henrik?
Henrik har en Ph.d. i innovation af forretningsmodeller indenfor medier og bureauer. Hans forskning er publiceret i internationale akademiske tidsskrifter samt i fagmedieri ind- og udland. Du kan læse Henriks Ph.d. her
Derudover står Henrik bag forskningsprojekterne Vinderbureauernes DNA, Den succesfulde turnaround, Hvordan ser fremtidens forretningsmodeller ud for de danske bureauer?, Hvordan kommer du som annoncør bedst gennem coronakrisen?, Hvem køber og sælger bureauer i Danmark? samt Iværksættere er afgørende for væksten i den danske bureaubranche!


Henriks erhvervserfaring
Henrik har mere end 20 års praktisk erfaring med forskellige typer af lederroller. I de første otte år var han teamleder og senere afdelingsleder. I de efterfølgende 12 år var han først adm. direktør for en dansk enhed og siden Nordic CEO i en international bureaugruppe (Dentsu Network).
Henrik sidder i dag i en række bestyrelser og advisory boards. Derudover står han bag to uddannelser:
Agency Executive Leadership Programme, som er en skræddersyet lederuddannelse til ambitiøse ledere i bureauvirksomheder.
Agency Client Service Excellence Programme, som er en masterclass-uddannelse for bureauer, der ønsker at udvikle langvarige og lønsomme relationer med deres kunder.
Henrik har også været ansvarlig for modulerne ”Forretningsforståelse” og ”Bureauvirksomhed” på HAP uddannelsen. Herudover har han udviklet og gennemført masterclass kurser inden for bureauers Pricing Excellence og Client Service Excellence. Endelig har Henrik undervist på kandidat og MBA uddannelser.

Henriks erhvervserfaring
Henrik har mere end 20 års praktisk erfaring med forskellige typer af lederroller. I de første otte år var han teamleder og senere afdelingsleder. I de efterfølgende 12 år var han først adm. direktør for en dansk enhed og siden Nordic CEO i en international bureaugruppe (Dentsu Network).
Henrik sidder i dag i en række bestyrelser og advisory boards. Derudover står han bag to uddannelser:
Agency Executive Leadership Programme, som er en skræddersyet lederuddannelse til ambitiøse ledere i bureauvirksomheder.
Agency Client Service Excellence Programme, som er en masterclass-uddannelse for bureauer, der ønsker at udvikle langvarige og lønsomme relationer med deres kunder.
Henrik har også været ansvarlig for modulerne ”Forretningsforståelse” og ”Bureauvirksomhed” på HAP uddannelsen. Herudover har han udviklet og gennemført masterclass kurser inden for bureauers Pricing Excellence og Client Service Excellence. Endelig har Henrik undervist på kandidat og MBA uddannelser.


Bogen Tv virker sgu da stadig!
Endelig har Henrik skrevet bogen TV virker sgu da stadig! Et opgør med digitale myter lanceret. Bogen blev udgivet den 8. november 2019. Den handler om, at afkastet af investeringerne i medier og markedsføring er faldet i den digitale æra. Årsagen er, at digitale medier har medført alt for meget taktisk markedsføring. Måske fordi virksomhederne har undervurderet betydningen af branding og TV-reklamernes styrke. Det er i hvert fald konklusionen fra mere end 50 forskellige studier.
Bogen blev udgivet på norsk i juli 2020 med titlen TV virker fortsat. Den danske bog kan købes i de fleste online boghandlere. Blandt andet hos Saxo. Den norske bog kan findes som e-bog hos Tenk TV.

Bogen Tv virker sgu da stadig!
Endelig har Henrik skrevet bogen TV virker sgu da stadig! Et opgør med digitale myter lanceret. Bogen blev udgivet den 8. november 2019. Den handler om, at afkastet af investeringerne i medier og markedsføring er faldet i den digitale æra. Årsagen er, at digitale medier har medført alt for meget taktisk markedsføring. Måske fordi virksomhederne har undervurderet betydningen af branding og TV-reklamernes styrke. Det er i hvert fald konklusionen fra mere end 50 forskellige studier.
Bogen blev udgivet på norsk i juli 2020 med titlen TV virker fortsat. Den danske bog kan købes i de fleste online boghandlere. Blandt andet hos Saxo. Den norske bog kan findes som e-bog hos Tenk TV.
